win-win GO!

Ett enklare och smidigare företagande.

Tillsammans med våra kunder har vi utvecklat win-win GO! – en enkel, smidig och automatiserad bokföringslösning för dig som arbetar i eget bolag. De digitala verktygen i kombination med tillgången till en personlig redovisningskonsult ger dig maximalt med värde och minimalt med administration. En smart, trygg lösning som förenklar ditt företagande. Maila, ring, eller kom in till oss på en fika så berättar vi mer.

Maximalt med värde, minimalt med bokföring

  • ”Win-win GO! är en sjukt enkel och smart tjänst. Jag har stor kontroll över ekonomin, samtidigt som jag slipper tänka på tråkigt bokföringsarbete. Bland det bästa är dessutom att jag får hjälp med min privatdeklaration.”

    Fredrik Törnqvist, IT-konsult, Faacts AB

  • ”Jag tycker verkligen om Win-Win Ekonomis redovisningskompetens i kombination med verktyget! Med win-win GO! har jag tillgång till en personlig redovisningskonsult som finns där när jag behöver hjälp.”

    Pernilla Nilsson, Konsult inom förändringsledning, Lila ledning AB

  • ”Tack vare win-win GO! sparar jag massor av tid och kan fokusera på det jag är bra på. För mig som arbetar hemifrån är det dessutom smart att allting är digitalt. Nu behöver jag inte ha massor av papper överallt!"

    Lars Eriksson, IT-konsult inom bank och finans, Ettusenetthundratjugotre AB

2 700 kr/månad

En trygg tjänst utan dolda kostnader

Vi på Win-Win Ekonomi vill att du som kund ska känna dig trygg med vad din kostnad kommer att bli. Därför har vi tagit fram en lösning där allt ingår i priset redan från början, utan dolda kostnader. I din månadsavgift inkluderar vi såväl det löpande arbetet (bokföring, löneadministration, momsdeklarationer, etc) som det årliga arbetet (bokslut, årsredovisning, bolagets inkomstdeklaration, K10-bilaga till din privata deklaration). På så sätt får du en jämn och förutsägbar kostnad över hela året. För ett exempelföretag (IT-konsult med en ägare, som är anställd i sitt eget bolag) är månadsavgiften 2700 kr/månad. Maximalt med värde för pengarna, och minimalt med jobb för dig!

 

Digitalt, modernt och smart

Vi har kombinerat de bästa verktygen för att skapa en enkel och trygg bokföringslösning som innehåller allt du behöver som företagare.

 
 

Din personliga redovisningskonsult

Hos oss har du alltid tillgång till en personlig och dedikerad redovisningskonsult som finns där för dig om du har frågor. Välkommen att besöka oss direkt eller hör av dig via mail eller telefon så hjälper vi dig.

 

FAQ

1Vem passar win-win GO! för?
Win-win GO! är anpassad för aktiebolag som har 1-2 anställda. Driver du en annan bolagsform hjälper vi dig gärna med en eventuell ombildning.
2Vad kommer det att kosta?
Vi jobbar enbart med fasta priser, eftersom vi vill att du som kund ska veta hur mycket din redovisning kostar, oavsett hur ofta du kontaktar oss. Vårt standardpris är 2700 kr/månad, och priset gäller om du har ett enmansföretag i de flesta branscher (t ex IT-konsult). Är din verksamhet bredare eller mer omfattande kan det fasta priset bli något högre – kontakta oss för offert (ges individuellt efter din verksamhets storlek och dina behov).
3Vad ingår i priset?
I priset ingår alla de tjänster och programvaror som behövs för bolagets räkning, både löpande under året samt vid räkenskapsårets slut. Vi sköter löpande bokföring, moms- och skattedeklarationer, bokslut och årsredovisning, inkomstdeklarationer och fria möten på vårt kontor.
4Vad förväntas av mig?
Som kund hos oss behöver du enbart:
  • Fakturera dina kunder (direkt i bokföringssystemet Fortnox).
  • Fotografera dina kvitton (för köp som rör företaget) i appen Companyexpense.
  • Attestera fakturor och slutgodkänna betalningar på banken.

För att du ska komma igång med detta på ett enkelt sätt hjälper vi dig med utbildning/genomgång på plats hos oss, vid ett kostnadsfritt möte. Du får då även instruktioner med dig hem och kan när som helst kontakta oss ifall du behöver hjälp med något av detta.
5En och samma kontaktperson med behörigheter
Hos oss får du en ansvarig redovisningskonsult som kommer att vara din kontaktperson och sköta ditt bolags redovisning. Vi hjälps åt att ordna så att din konsult får behörighet att utföra ärenden kopplade till Skatteverket och banken. Du får kontinuerligt digitala återrapporteringar om hur det går för ditt företag.
6Vilka banker stödjer ni?
Du kan bli kund hos oss oavsett vilken bank du väljer att använda, och vi har regelbunden kontakt med de olika bankerna. Dock har de kommit olika långt i att digitalisera sina finansiella tjänster. Bäst fungerar det om du har Handelsbanken och SEB, eftersom de kan erbjuda integrationer mellan bokföringsprogrammen, bank och betaltjänster.
7Företagsbrevlåda i Kivra, hur fungerar det?
När du blir kund hos oss hjälper vi dig och ditt företag att öppna upp en digital postbrevlåda (i Kivra), som du sedan delar med din ansvarige redovisningskonsult. På så vis kan vi ta del av ditt företags myndighetspost från Skatteverket och hantera ärenden så fort de inkommer, utan att du behöver vara mellanhand.
8Ställa om postadress, hur fungerar det?
När du blir kund hos oss kommer vi hjälpa dig med att ställa om postadressen till oss. Det innebär att vi får dina leverantörsfakturor direkt till oss och du slipper vara mellanhand. Vi sköter alla betalningar till dina leverantörer (efter att du godkänt dem).
9Hur fungerar det med lön i bolaget?
Tillsammans med din redovisningskonsult går vi igenom vilken lönenivå som är mest förmånlig för bolaget och dig som privatperson. Vi sköter utbetalning av lön och skatter samt lämnar in deklaration och kontrolluppgifter för dig.
10Kommer jag ha tillgång till bokföringen?
Alla program vi använder är webbaserade, vilket innebär att du kommer åt dessa överallt där det finns internetuppkoppling.
11Jag har idag en annan byrå, hur byter jag till er?
Det är enkelt att byta redovisningsbyrå, vi sköter kontakten med din nuvarande byrå och importerar all historik. Du kommer uppleva det som en oväntat smidig process – vi har de senaste åren hjälp mer än 500 företag att byta från annan redovisningsbyrå till Win-Win Ekonomi, så vi har finslipat denna process.
12Har tjänsten en bindningstid?
Vi har bara en månads bindningstid, så att du kan känna dig flexibel.
13Jag vill bli kund, hur går jag tillväga?
Fyll i en intresseanmälan via vår hemsida så kommer vi kontakta dig inom kort.
 

Kontakta oss

Vi ser fram emot att höra ifrån dig. Välkommen att kontakta oss med frågor och funderingar eller med en intresseanmälan.