Win-Win Interim:
Vårt nystartade dotterbolag som stärker Win-Win-erbjudandet ytterligare
WIN-WIN INTERIM STARTAR UPP OCH BLIR DEL AV WIN-WIN GRUPPEN
Den första september 2022 var en ny milstolpe för Win-Win Ekonomi, då dotterbolaget Win-Win Interim AB startade upp verksamhet. I och med denna uppstart breddas vårt erbjudande ytterligare, så att vi, förutom våra ursprungliga tjänster inom redovisning och lön, nu även erbjuder interima lösningar tillsammans med kvalificerade interims-konsulter. Detta förstärker också långsiktigheten och djupet i partnerskapen med våra kunder, vilket vi är väldigt glada över. Vi är också glada över att ha teamat ihop oss med Charlott Laurell, som med stor erfarenhet och i bästa Win-Win-anda tar rollen som VD för dotterbolaget.
Varmt Välkommen till Win-Win Charlott!
VARFÖR TAR VI DET HÄR STEGET?
Interim betyder tillfällig (eller under en övergångsperiod) och det är just sådana behov inom ekonomiområdet som är Interim-bolagets uppgift att lösa. Det innebär i praktiken att tillgodose våra kunders behov av tillfällig förstärkning, genom att hitta lämpliga fristående konsulter som är tillgängliga. Några exempel på roller som vi kan tillsätta är; ekonomichef, controller, CFO, koncernredovisare, redovisningskonsult och projektledare.
Ett interim-behov kan uppstå av olika anledningar, till exempel då företaget genomför ett större projekt, har en lucka i organisationen på grund av en föräldraledighet/sjukfrånvaro eller då företaget befinner sig i en så pass föränderlig fas att man vill avvakta med rekrytering.
På Win-Win Ekonomi har vi märkt av en ökad förfrågan från kunder gällande tillfälliga lösningar och vi har tidigare då förmedlat kontakt med olika samarbetspartners. När vi nu själva kan hjälpa kunderna även med detta så underlättar det naturligtvis för våra kunder, då de kan minska ned antalet kontaktytor och bygga vidare på ett redan etablerat partnerskap med Win-Win.
Företag av idag befinner sig i en snabbt föränderlig värld och med oss som partner kan kunden känna sig trygg med att vi är med på denna förändringsresa och anpassar vår leverans efter ändrade krav och omständigheter. Det är något vi fokuserar på i vår vision:
“Vi tar nästa steg med morgondagens företag”
VD CHARLOTT
Charlott har en lång erfarenhet från konsultbranschen och har under de senaste åren fokuserat på interim-affären. Utifrån hennes erfarenheter har hon uppmärksammat behovet av att kunna kombinera interim-affären med en bredare leverans inom ekonomiområdet. Hon ser det därför som en spännande möjlighet att få göra just detta, tillsammans med Win-Win Ekonomi som den ledande redovisningsbyrån.
Förutom rollen som VD på Win-Win Interim är Charlott samtidigt som teamledare för Internationella teamet/Storbolagsteamet på Win-Win Ekonomi. Våra kunder inom dessa verksamheter har behov av både långsiktiga outsourcinglösningar och av att tillfälligt hyra in specialister, vilket gör rollerna lämpliga för Charlott att kombinera. I båda rollerna är det huvuduppgiften att lyssna in kundens behov och tillfredsställa dessa samtidigt som man koordinerar tillgänglig kompetens, både för våra anställda medarbetare och för de fristående konsulter som vi har i vårt nätverk.
Som den tävlingsmänniska Charlott är, så tävlar hon även hemma i allt från pingis eller yatzy för att till exempel slippa undan disk eller matlagning eller vad dagens tävling säger att familjen skall tävla om. 😊 Privat går mycket tid åt till sport. Innebandyträningar och matcher fyller helgernas kalendrar. Detta är något som Charlott tycker är väldigt kul, och det är ju tur eftersom alla tre barnen utöver sporten.
UPPSTARTEN
När verksamheten drog igång i september fick vi snabbt ett stort gensvar från våra kunder, med flera konkreta förfrågningar redan första veckorna. Efter ett par veckor hjälpte vi en kund med en interim lösning då de hade ett tillfälligt behov av en erfaren koncernredovisare. Idag (november 2022) har vi flera interim-konsulter ute i uppdrag. Angående den första tiden i bolaget sedan starten så berättar Charlott:
- Allt har gått i en rasande fart och redan dag två kände jag att jag kunde vara med och bidra och inte bara sitta på sidan om för att komma in i matchen.
Under hösten 2022 har vi lagt grunden för interim-bolaget och i första hand har bolaget under uppstarten tillhandahållit tjänsterna till befintliga Win-Win kunder. Till stor del har vi under hösten fokuserat på att få upplägget på plats, paketera erbjudandet, se till att rutinerna fungerar och successivt öka antalet kunddialoger för att hela tiden bemanna med rätt kompetens. När denna grund nu har lagts kommer vi från januari 2023 att förse även helt nya kunder med interim-konsulter.
INTERIM-KONSULTANDET MED FOKUS PÅ RELATION OCH PARTNERSKAP
Även i relationen mellan oss och de fristående konsulterna är långsiktighet och ett gott partnerskap av största vikt för oss. När en interim-konsult går ut i uppdrag via Win-Win så är hen en del av ett större sammanhang. Detta sammanhang innebär till exempel att ha tillgång till hela den kompetens som finns samlad inom Win-Win. Detta kan till exempel handla om råd och stöd inom allt ifrån komplexa redovisningsfrågor till konkreta tips i Excel. Våra interim-konsulter tar del av våra utbildningar, och bjuds in till våra events. På så sätt hjälper vi konsulterna att hålla sig a jour, utvecklas och att ta nästa steg i sina roller.
NÄSTA STEG?
Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig med bemanningen? Eller är du interim-konsult och intresserad av ett samarbete där partnerskap, långsiktiga relationer och flexibilitet är viktiga aspekter? Kontakta Charlott på cla@winwin-ekonomi.se eller 072-3530254.
Följ oss också gärna på Linkedin!
Fler nyheter som du kanske är intresserad av: