Win-Win-podden
Varför startar vi en Win-Win-podd?
Vi tror på transparens och att dela med sig till varandra. I flera år har vi gjort det i form av studiebesök, deltagit i erfarenhetsnätverk med mera. Nu höjer vi ambitionsnivån i vårt arbete och drar igång flera nya initiativ. Ett av dem är Win-Win-podden – en podd för dig som driver en redovisningsbyrå och vill utveckla din byrå.
I podden vill vi dela med oss av lärdomar och erfarenheter, både positiva och negativa, som vi har gjort under tiden vi har drivit Win-Win Ekonomi. Dessutom vill vi lyfta fram externa gäster med tankar som kan bidra till att utveckla branschen – och kanske just din byrå?!
Vi kommer att ta upp många olika ämnen – allt som en byråledare vill ta del av för att utveckla sin byrå. Några områden som vi vet att vi kommer att podda om redan de första månaderna är teknikutveckling, interna processer, rekrytering och employer branding, samt affärsmodeller och prissättning.
Vår förhoppning är att du som driver en redovisningsbyrå kommer att uppleva att den här podden ger dig mycket inspirerande och matnyttigt, som gör att du kan utveckla din byrå för att nå dina mål.
Vår ambition är att komma ut med ett nytt poddavsnitt varannan vecka. Vi siktar på att göra avsnitten på max 20 minuter, så att du kan ha tid att lyssna på hela avsnittet i ett svep.
Programledare för podden är Martin Grimlund, som sedan 2012 är med och driver Win-Win Ekonomi. Martin tar mycket gärna emot synpunkter, önskemål eller frågor om podden. Har du det så hör av dig till Martin på martin.grimlund@winwin-ekonomi.se.
Välkommen till Win-Win-podden!
Och du! Se till att prenumerera/följa oss i din poddspelare så att du får ta del av våra framtida avsnitt.
Fler nyheter som du kanske är intresserad av: